سوگلی ها

سوگلی ها

راههای کسب درامد|اطلاعات رایگان|مطالب طنز|خبرهای جالب|مباحث داغ|اس ام اس|پزشکی| فال حافظ |هرچی بخوای

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 205
بازدید هفته : 263
بازدید ماه : 489
بازدید کل : 19026
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 50
تعداد آنلاین : 1




مرا شکل طاووس کرد و تو را ... (شعرطنز)

شاعر زن ميگه : (ناهيد نوري)


به نام خدايي که زن آفريد

حکيمانه امثال ِ من آفريد


خدايي که اول تو را از لجن

و بعداً مرا از لجن آفريد!


براي من انواع گيسو و موي

براي تو قدري چمن آفريد!


مرا شکل طاووس کرد و تو را

شبيه بز و کرگدن آفريد!


به نام خدايي که اعجاز کرد

مرا مثل آهو ختن آفريد


تو را روز اول به همراه من

رها در بهشت عدن آفريد


ولي بعداً آمد و از روي لطف

مرا بي کس و بي وطن آفريد


خدايي که زير سبيل شما

بلندگو به جاي دهن آفريد!


وزير و وکيل و رئيس ات نمود

مرا خانه داري خفن! آفريد


براي تو يک عالمه کِيْسِ خوب

شراره، پري، نسترن آفريد


براي من اما فقط يک نفر

براد پيت من را حَسَنْ آفريد!


برايم لباس عروسي کشيد

و عمري مرا در کفن آفريد


 

پاسخ شاعر مرد: (نادر جديدي)


به ‌نام خداوند مرد آفرين

که بر حسن صنعش هزار آفرين


خدايي که از گِل مرا خلق کرد

چنين عاقل و بالغ و نازنين


خدايي که مردي چو من آفريد

و شد نام وي احسن‌الخالقين


پس از آفرينش به من هديه داد

مکاني درون بهشت برين


خدايي که از بس مرا خوب ساخت

ندارم نيازي به لاک، همچنين


رژ و ريمل و خط چشم و کرم

تو زيبايي‌ام را طبيعي ببين


دماغ و فک و گونه‌ام کار اوست

نه کار پزشک و پروتز، همين!


نداده مرا عشوه و مکر و ناز

نداده دم مشک من اشک و فين!


مرا ساده و بي‌ريا آفريد

جدا از حسادت و بي‌خشم و کين


زني از همين سادگي سود برد

به من گفت از آن سيب قرمز بچين


من ساده چيدم از آن تک‌ درخت

و دادم به او سيب چون انگبين


چو وارد نبودم به دوز و کلک

من افتادم از آسمان بر زمين


و البته در اين مرا پند بود

که اي مرد پاکيزه و مه‌جبين


تو حرف زنان را از آن گوش گير

و بيرون بده حرفشان را از اين


که زن از همان بدو پيدايشت

نشسته مداوم تو را در کمين


منبع: پارسينه


نظرات شما عزیزان:

Helia
ساعت18:51---5 اسفند 1389
kheeeeeeyli jaleb bod mamnon
rasti mer30 behem sar zadi


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: حمزه تاريخ: دو شنبه 4 اسفند 1389برچسب:"زن"مرد"خدایی"طاووس"آهو"دل", موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید دليل نامگذاري اين وبلاگ به نام سوگلي ها اين است که ما بهترين ها و سوگلي هاي دنياي اينترنت را جدا ساخته ودر اين وبلاگ براي شما گرد آورده ايم سعي ما بر اين است تا هر روز با چند مطلب جديد در خدمت شما دوستان عزيز باشيم .اميدوارم ساعات خوشي را در سوگلي ها سپري کنيد.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب
« كسب درآمد از فروتل »
دوستانتان را به يك شغل پردرآمد و آسان دعوت كنيد : « جزئيات »
Email:

© All Rights Reserved to sogoliha.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

تبلیغات پیامکی